Witaj , szkoło !

    Z doświadczenia zrazu ucznia, a potem pedagoga ,wiem, jak trudno po wakacyjnym rozleniwieniu zabrać się ostro do nauki. Pierwsze dni nowego roku szkolnego to zwykle kompletowanie podręczników, spóźnione zakupy uczniowskiego wyposażenia ,ustalanie planów lekcyjnych – jednym słowem, marnowanie czasu przeznaczonego na kształcenie spragnionego wiedzy młodego pokolenia. Aby wspomóc naszych kochanych nauczycieli w jak najszybszym rozpoczęciu procesu nauczania podpowiadam następujący harmonogram zajęć :

Lekcja 1      Matematyka

Rozwiąż zadanie: Prezes Orlenu otrzymał 6 milionów zł z tytułu utraty pracy. a pani Kowalska  600 zł za pracę. Wyciągnij średnią i wnioski.

Lekcja 2      Fizyka

Doświadczenie: Belka w środku ciężkości ma jeden punkt podparcia, znajduje się  zatem w stanie równowagi chwiejnej. Oblicz czas staczania się po równi pochyłej powstałej na skutek przesunięcia punktu podparcia w prawo. Można korzystać z pomocy artykułów  prasowych zamieszczonych w „Trybunie” i w „Nie”.

Lekcja 3   Religia

Konwersatorium :Czy do Królestwa Niebieskiego szybciej dojechać „Maybachem” czy „Jaguarem”.

Lekcja 4  Historia

Wypracowanie na temat :”Przyjaźń polsko –niemiecka od bitwy pod Cedynią do Eriki Steinbach” w ramach programu pilotażowego sponsorowanego przez Unię Europejską z okazji rocznicy wybuchu II wojny światowej.

Lekcja 5  Język polski

Klasówka : Rozwiń myśl Słowackiego :”...aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa” w oparciu o sejmowe wystąpienia R. Giertycha i A. Leppera.

Lekcja 6  WF

Wybrzeże Gdyńskie 4 -zajęcia na świeżym powietrzu. Rzut kulą ,młotem, dyskiem lub oszczepem w okna nowego biurowca Polskiego Komitetu Olimpijskiego w podzięce za sukcesy na igrzyskach .Zwiedzanie Muzeum  Sportu –spotkanie z p.Szewińską i demonstracja wagi do kajaków.

           

       Atrakcyjny program dydaktyczny, realizowany od pierwszych godzin nowego roku szkolnego ,przyniesie wiele korzyści jeszcze przed spodziewanym come back’iem  p.Anny Radziwiłł.  Światli pedagodzy, którzy potrafią wzbudzić w uczniach  pęd do wiedzy, odwrócą ich uwagę od jarania skrętów, parad miłości czy wstępowania w szeregi Młodzieży Wszechpolskiej. Zresztą w Polsce kształcimy się wszyscy, starzy i młodzi, bo władza daje nam szkołę niemal codziennie i zgodnie z zapisem Konstytucji -za nic. ”Takie będą rzeczypospolite ,jakie ich młodzieży chowanie”- powiedział kiedyś kanclerz Zamoyski .Jaka jest nasza Rzeczpospolita –każdy widzi. Tylko gdzie się schować?

2004 r.